Home Owner TutoriaL Lirik Lagu Dunia Iman Bookstore

Followers

Tuesday, September 15, 2015

Tudung Aidijuma Giveaway by Anies .

|| Assalamualaikum ||
بسم الله الرحمن الرحيم
Dengan Nama Allah Yang Maha Pemurah Lagi Maha Mengasihani


- Klik Banner Untuk Join -

Pengalaman Bertudung ??
Mula-ii bertudung tu waktu sekolah rendah , itupun ada pakai , bukak , pakai bukak , haha . Zaman kekecik dulu . Darjah 4 macam tu baru terus pakai tudung tak bukak-ii dah sebab masa tu dah tahu dosa neraka kalau tak pakai tudung , tunjuk rambut kat orang yang bukan mahram , berdosa semua . Waktu sekolah pakai tudung macam bawal 45 je , masa tu tak keluar lagi jenama-ii tudung shawl-ii bagai , haaa . Masa sekolah menengah baru start pakai tudung labuh bidang 60 sebab sekolah agama , kalau pakai tudung pendek kena gunting dengan cecikgu . Bila pakai tudung labuh nie seriusly rasa tenang , maruah terpelihara tanpa risau nampak apa yang tidak sepatutnya . Tapi kena jejaga bila angin bayu datang melambai tudung , haha , time tu kelam kabut nak pegang tudung dari terbuka . Bila pakai tudung labuh nie senang nak bawa solat , tak yah sarung telekung . Lagipun orang kata pakaian perempuan tu sempurna sepertimana ia bawa ke solatnya . Bila zaman makin maju , memacam tudung keluar shawl , tudung bawal , tudung crepe , tudung koshibo , tudung instant dan memacam nya . Walaupun banyak jenis tudung sekarang , wani masih pilih tudung labuh bidang 60 dan tudung labuh koshibo . Wani tak pandai nak pakai shawl (jujur) haha . Pernah belajar pakai daripada tutorial tapi semua tak menjadi mungkin muka tak sesuai , haha . Kekadang pakai jugak tudung bawal bidang 45 , tapi hanya pakai kalau pergi kedai runcit atau dedekat kawasan rumah sahaja . Bagi wani tak salah nak pakai tudung yang berfesyen-ii atau berlilit-ii , cumanya tudung yang dipakai tu cukup syarat sebagai seorang perempuan islam , tidak menampakkan dada , terlindung perhiasan dan sebagainya dan tidak meninggikan rambut (sanggul) , tapi wani lebih suka tudung yang menutup bawah dada dan tudung belakang tu bawah punggung atau tetengah punggung .
Sekian cerita pasal tudung daripada wani ^^


Tarikh Tamat : 24hb September 2015 .


|| Terima kasih , Fi Hifzillah . Ilal LiQa'  ||


4 comments:

  1. sama laa kita tunggang terbalik pakai shawl ;-)

    ReplyDelete
  2. GOOD JOB n terima kasih kerana sudi support n join GA sy... insya allah...ada rezeki pasti tak ke mana2...

    terima kasih sekali lagi.

    salam ukhuwah,
    anies

    ReplyDelete
  3. Alhamdulillah..Allah bagi kesedaran yang awal kepada wanie..Harap Fidah pun nanti dapat hidayah tu..
    good luck yer..
    http://iampiegirl.blogspot.my/2015/09/tudung-aidijuma-giveaway-by-anies.html

    ReplyDelete
  4. Good luck. Singgah dari segmen yg sama

    http://ciklapunyabelog.blogspot.my/2015/09/tudung-aidijuma-giveaway-by-anies.html

    ReplyDelete